Inspirasjon

søndag 25. mai 2014

Gjenbruk til borddekorasjoner..

Borddekking til en firmafest 
var et av oppdragene jeg hadde denne uka.
SÅ kjekt:)

Fikk frie hender - og da koste jeg meg ekstra.

I lokalene der festen skulle være, 
var det små limegrønne og turkise innslag i interiøret.
Dette tok jeg hensyn til og
 bestemte meg for skarp rosa og limegrønt i borddekkingen.

For mange år siden, gikk jeg et kurs
der vi lærte å lage blomsteroppsatser.
En av tingene jeg husker godt,
var tipset om å bruke mest grønt og
mindre av kostbare blomster
når en skal lage til stort selskap.

Denne festen hadde nesten 50 gjester.
Jeg kjøpte e`n bukett roser og plukket det grønne fra hagen og grøftekanten.







Jeg gikk først i hagen og plukket utav klatrehortensiaen.....





Så uti veikanten og plukket Marikåpe..















"Vaser" ble fiskebollebokser og maisbokser...










Blader fra Marikåpe satt sammen som en liten rosett..
Klar til å ha en blomst oppi...

Jeg hadde bestemt inni hodet mitt - at der skulle det være en stor mørkrosa peon..
Men den gang ei:( Ikke en peon og oppdrive på mine kanter.
SÅ - en mørkrosa rose ble erstatningen..














































De som leide meg inn var fornøyd og jeg var fornøyd.
Håper gjestene også var det;)


TAKK for besøket alle sammen.
Klem fra Anne.

10 kommentarer:

  1. Så stilrent och snyggt, perfekt till dom
    moderna stolarna. Dina blomuppsättningar
    blev pricken över i! Och just fiskbullar köper
    jag alltid när jag är i Norge, mycket större och
    godare än våra. Supergoda och grilla.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  2. Så fresht og lekkert, og jammen fikk jeg vite også hva ugresset som jeg har plukket inn heter. Jeg la ned forbud mot å røre det når det skal slåes.

    SvarSlett
  3. Så stilig.
    Blomsterdekorasjoner har lett for å bli litt for overdådige, men disse var helt i min smak :)

    SvarSlett
  4. Godt tips det der med å bruke mest grønt som man jo faktisk kan plukke selv på denne tiden av året. Skal ha konfirmasjon til helga og har faktisk planlagt at bordpynten skal gå i lysegrønt, også bukettene. Gleder meg som en unge til den
    borddekkinga. Det er så gøy å dekke festbord,
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  5. Oj oj så lekkert!!!!
    Så kjekt å plukke litt ute nå!
    Min bror skal gifte seg på lørdag og jeg skal lage ALT av blomster og det GLEDES!
    Bare ikke helt i form....tror jeg har fått lungebetennelse og skal til legen seinere i dag:))))
    MEN jeg har kjøpt ny ROSA dånekjole og skal selvsagt bli frisk og rask til helgen!
    DET har jeg bestemt!
    Skal hå masse rosa peoner og dill dall❤️❤️❤️

    Ønsker deg en herlig uke på vakre Os❤️
    Hei og hopp,du er topp;))))

    Klem klem.

    SvarSlett
  6. Det ble nydelig. Marikåpe er så vakkert. Nydelig til limefargene. Flinka.
    Klem

    SvarSlett
  7. Hei Anne og tusen takk for all inspirasjon!
    Så kjekt å stikke innom bloggen din, og bruke den som inspirasjonskilde :)
    Får jeg til å deke halvparten så fint som dette, er jeg fornøyd :)
    Ønsker deg en strålende fin dag!

    Klem klem

    SvarSlett
  8. Så lekkert og stilig det ble! Smart å bruke mye grønt i blomsterdekorasjonene.

    Høres og ser ut som (i de fine innleggende under her) at du har det både travelt og gøy denne våren. Kos deg masse med oppdrag og interiørglede. :)

    God klem fra,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  9. Vad fint det blev! Härliga färger och fina kompositioner.

    SvarSlett