Inspirasjon

søndag 17. januar 2016

Hvordan lage putetrekk av kjøkkenhåndkler?

Årets farge 2016 er 
ROSA
Ønsker en å følge fargetrendene,
er det ikke alltid så mye som skal til.
Jeg sydde en pute utav et kjøkkenhåndkle,
kjøpte et rosa lys og en bukett tulipaner.
Da ble det med ett litt nytt i kursstua mi - med en touch av rosa;)

Er dere glad i og fornye med puter?
Og kan dere sy to rette sømmer på symaskina?
DA er det lett å lage nye puter da;)

Se etter fine kjøkkenhåndklær rundt om
til den stilen du liker.
Retro/gjenbruk?
Klassisk? 
Nordisk stil?
Nostalgisk/ Rustik/landlig stil ?
Jeg  fant jeg dette på
på KID..





En avlang innleggspute 




Begynn med å legge puta oppå slik..




Brett en lik kant opp på begge sider og nål.









Så setter du nåler i hele kanten på den ene siden...





Og dra forsiktig puta ut igjen på den andre siden.





Så nåler du den kanten også.
Og syr ned to sømmer - en i hver side.
(Sy oppå den allerede sømmen som er der.)





En knapp i hempen og simsalabim - ny pute;)

Hadde det ikke vært for monogrammet, ville jeg nok snudd puta opp ned...
Det blir selvsagt en smaksak;)
























Jeg har sydd mange slike puter.
Til kjøkken, til hytte, til stue og barnerom.
Når en først begynner å se etter kjøkkenhåndklær med det for øye at en skal lage puter?
Ja da dukker det opp mye fint!
Og glem for all del ikke å se etter på loppemarked,
gjenbruksbutikker osv. 
/Gamle vakre kjøkkenhåndklær hadde ofte håndsydd monogram..)!

Lykke til da, til dere som vil prøve;)

P.S.
Søndag 24.1 - åpner jeg opp for en interiør/ inspirasjonskveld her hos meg.
Se mer info under KURS
Sees plutselig igjen!

9 kommentarer:

  1. Tuuusen takk Anne :))) Nå skal jeg på jakt ;)
    Så fint det ble og så enkelt, supert :)
    Elsker støvrosa <3

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Takk for tipset! Den sorte runde lysestaken, har du laget/kjøpt den?

    SvarSlett
  3. Den sorte lysestaken er et gammelt metallfat som jeg har satt en lysklype på @amosinblogg 👍🏻😘

    SvarSlett
  4. Så fint det ble! Jeg, det gjelder å tenke kreativt! Kjøkkenhåndkler har jeg sydd både puter og barneklær av! Ha en fin uke! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Åh, så kjekt tips! Det ble riktig fint. :)
    Kjøkkenhåndklær kan man bruke til mye.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Tusen takk for tips - puta ble kjempefin :))

    SvarSlett
  7. Så smart. Tusen takk for tipset.
    Jeg vet du fulgte bloggen min "fiksemalla", siden jeg fikk en del problemer med den har jeg startet "den nye fiksemalla" om du ønsker å følge meg videre.
    God helg fra Ann-Jorun

    SvarSlett