Inspirasjon

søndag 14. juni 2015

Gjenbruk ...

Ja i dag får det bli litt gjenbruk igjen her hos meg.
Dere som har fulgt meg en stund, vet jo at jeg er glad i gjenbruk!
Ikke at jeg skal skryte på meg å være så veeeldig miljøbevisst
men - hvis litt gjenbruk kan være til :
NYTTE FOR MILJØET
(samtidig som det er)
GØY
(og til )
 INSPIRASJON FOR ANDRE
ja, da kommer det jo mye godt utav det:)
For at det kastes ALTFOR mye? 
Det er ihvertfall helt sikkert!

SÅ...
hva gjør vi når strykebrettet
 er skranglete og ber om å få slippe all den strykingen?
kaster vi det på søppelet?
eller gir vi deler av det nytt liv?
Velg selv..

Ja nå samler jo jeg på litt av hvert.
Ser jeg noe som er fint, stopper jeg!
En drivved "sak", som jeg dro jeg hjem fra stranden
for en tid tilbake
uten å vite hva den skulle være til.
(men fin patina hadde den:)
NÅ så jeg plutselig hva den var tenkt til -



DEN skulle nå bli et sammenleggbart
PLANTEBORD :)

















Handywoman ;)






















JA
og ikke nok med det,
jeg har sagt det før og sier det igjen-
jeg møter til stadighet på snille folk!
Da jeg fikk spørsmål om jeg ville ha to fluktsoler uten trekk?
da sa jeg selvsagt ja:)


Og slik ble de;)
På Stoff og stil selger de stoff til disse stolene.
Jeg valgte å lage noen nakkeputer av restestoff.
Så nå er de knakendes gode å sitte i ;)







Her på Os utenfor Bergen,
er det alt annet enn sommertemperaturer nå :(
Men - da får vi gjøre alt klart da.
Slik at når sola endelig kommer med varme stråler?
Ja da kan vi sette oss ned og bare nyyyyyyte!
mellomtiden - go sommer til dere som enten har den varm -
eller som oss, kald.
Klem fra Anne på landet.









6 kommentarer:

  1. Så artig det 'nye' plantebordet ble! Jeg har også et flott gammelt strykebord til å ha planter på. Mormor og morfars gamle, i hel-tre. Jeg fikk det for kanskje tretti år siden, og visste vel ikke riktig hva jeg skulle ha det til, men de siste årene har det stått på hedersplass i uterommet. Så vakkert.
    Fluktstolene skulle jeg gjerne ville ha! Har fundert på å lage egne, men da skulle man jo hatt en 'mall'... Dine ble kjempeflotte med nytt trekk! Og ekstra koselig med nakke-puter. Håper det blir masse fint sommervär somdu kan nyte sittende =)

    SvarSlett
  2. Så smart med strykbrädan och göra den
    till blom/planteringsbord!! Blev jättefint
    med dom grånade bräderna. Och stolarna
    fick nytt liv med det somriga tyget. Du är
    otrolig på och fixa till det snyggt.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  3. Strykebrettbordet ble supert da. Stolene også. Flinke du.
    Klem

    SvarSlett
  4. Ja du Anne , du Anne....du får det "te"
    Kreativt og så koselig at!

    Ha en fin dag der borte....og så kom regnet igjen da...sukk....
    Solklem

    SvarSlett
  5. du Anne du Anne du får det til
    helt herlig plantebord
    og flotte stoler
    kos deg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  6. Oioioi så utrolig flott. Både strykebrettet og stolene. Blir jo så inspirert når jeg ser hva man kan gjøre med utslitte ting og tang :)
    Ungene hadde gjenbruk på skolen i skoleåret som var. Da ble det strikka grytekluter og heklet brødkurv til meg som jeg skal ha på hytta, når den blir ferdig:)
    Ønsker deg en fin sommerdag
    Rebekka

    SvarSlett