Inspirasjon

søndag 28. september 2014

Enkel og vakker pynt fra skogen..

Som vakre brune roser
synes jeg disse  lerkekonglene ser ut som.
Og jeg elsker å pynte med dem og andre kongler nå som høsten er her.
Koselig å ta en kurv på armen å gå på kongletur i skogen .
Og kongler kan pyntes med på så mange måter








Som buketter...





Store kongler i små krukker..







Eller en kan lime lerkekongler på isoporkuler
 og lage dekorative "kongleballer"




( Jeg brukte limpistol.)
Bruker en limpistol med lav varme, så kan jo barna
få være med å lage disse?
Kun tett i tett som gjelder;)





Og så er det bare å bruke fantasien og pynte med dem..
både inne og på uteplasser..






På uteplassen..
































Jeg har alltid vært facinert av naturmateriale.
 Denne kransen lagde jeg i 1989!
Den hviler seg på loftet vår og sommer 
og så får den komme frem igjen når høsten kommer;)





Mosen er så grønn og fin i skogen nå.
 Plukk den med og la den være pynt den også;)






 Rustikt..












TUSEN TAKK
for følget!
Det gleder meg at så mange besøker bloggen min.
Og tusen takk for de koselige oppmuntrende ordene dere legger igjen!
Klem fra
Anne på landet.

12 kommentarer:

  1. Dette var jo nydelig! :) Må nok snart ut og ta en hamstretur i skogen vi å :)

    Ønsker deg en fin kveld :)

    SvarSlett
  2. Nydelig! Tusen hjertelig takk for god inspirasjon! :-)

    SvarSlett
  3. Å så inspirerende skjønne du, nå fikk jeg lyst å lage kongleball. Må bare finne et lerketre, de er ikke så gode å finne, kan ikke huske å ha sett et eneste ett her i området. Nyt resten av søndagen, her blir det deilig pai til middag.

    Klemmer i fleng

    SvarSlett
  4. Vakker inspirasjon!

    Fin ny haustveke til deg :-)

    SvarSlett
  5. Det är ju så roligt och plocka fina kottar,
    och sen göra vackra saker när man kommer
    hem. Toppenbra idéer som vanligt här
    hos dig.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  6. Tusen takk for tips og inspirasjon Anne!
    du går vel gjerne rett bort i Greidalen og plukker lerkegreiner ?
    Et annet flott sted er bak gymnaset :)

    Ha en fin kveld...her males det :)

    SvarSlett
  7. Å milde tid sååååå nydelig og inspirerende !!!!!
    Vakkert som DU!
    God søndag!
    Jeg gleder meg til Downton på NRK ;))))))))

    Suss på naien:)

    SvarSlett
  8. Ååå så flott:) Flink du er.
    Flott kveld.
    Kari

    SvarSlett
  9. Åh.. dette var flott Anne.
    Nå skal jeg jammen lage kongleball !
    Takk for flott inspirasjon !
    Klem Anne

    SvarSlett
  10. Herlig!!
    Kongler er så fint ♥

    SvarSlett
  11. Hei på deg!
    Digger kongler, og er spesielt forelsket i lerk.... er så sjarmerende og flotte å pynte med!!
    Så artige kongle baller du laget, denne ideen må eg prøve!!
    Takk for at du deler!
    Ynskjer deg ein fin, fin dag!

    SvarSlett
  12. Hej!
    Så fint du dekorerat med naturens egna saker, kottar mossa och kvistar!
    Superfint!
    Fin Höstvecka till dej
    Kram Kathrine

    SvarSlett