Inspirasjon

onsdag 16. juli 2014

Skrot eller skatter?...

 Selv etter 30 års samliv med meg, hender at min mann sukker høyt og mener at DETTE kan vi da ikke ha i hus???
Slik var det denne uka.
Jeg - barnslig lykkelig og kvitrende da jeg kom hjem og viste hva jeg hadde fått..
En gammeldags hylle til tørrvarer på kjøkkenet
og
et servantskap med marmortopp!!!


(Klart den ser litt tufsete ut når den har stått ilag med masse søppel og ventet på å bli kastet?)









Og det gamle servantskapet ?
 Det så jeg med en gang hvilke farge det skulle få og hvor det skal få bo..;) 








 Kun litt vask og maling dagen etter, kom kjøkkenhylla på plass..
Jeg klarte nesten ikke vente til det ble tørt før jeg måtte prøvepynte det på kurskjøkkenet mitt.






fylte jeg det med alle frø og nøtter jeg bruker til brød og knekkebrødbakst
og tok det med opp på hovedkjøkkenet mitt




 ( Er helt betatt av de tøffe pressglass beholderene)








 Jeg elsker ting som både er fine og nyttige!





Damen jeg fikk det utav, var litt bekymret for at det manglet en glassskuff.
Det bekymret ikke meg;)











Litt detaljer fra kjøkkenet i kurslokalet mitt..






























Og servantskapet?
Det ble malt Kalkgrå og har blitt til lampebord;)











Hva mannen min sa?
Jo, han sa " Eg må bare lære meg til å ikkje si noe som helst før du er ferdig med å pusse det opp"
Hihihi !
TAKK for besøket og GOD sommer!
Nå får ungdommene passe på huset og så drar mor og far på bilferie til sør og Østlandet!
Og hvem vet?
Kanskje dukker det noen "skatter" opp på veien?
Klem fra Anneskrotnisse;)

11 kommentarer:

  1. Nok en gang ble tingene flotte under din pensel.
    Morsomt å forvandle andres skrot til egne skatter.
    God ferietur til deg.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Så herlige skatter du har fått ;-) Heldige du ;-) Den kjøkkenhyllen var utrolig sjarmerende og nostalgisk. Sååå fin! Skjønner godt at du var fornøyd med den ;-) Og det herlige servantskapet passet jo perfekt som lampebord ;-) Sååå flott!

    Jeg fikk også et servantskap av en god kollega for noen dager siden ;-) Utrolig koselig med så snille mennesker ;-)

    Ønsker deg en super kveld - og en riktig god ferie! Kos deg masse ;-)

    SvarSlett
  3. Ha ha det er jo helt utrolig at han tviler på det, han burde jo ha lært nå at alt du tar i blir til gull. Så smart å fylle skuffene med knekkebrød ingredienser.Hyllen ble jo superfin, det skulle jo nesten ingenting til for at den ble superfin, litt TLC og Annestyling var alt som skulle til. Kommoden er jo bare dånefin som Camilla ville sagt.

    God ferietur, kos dere masse . Jeg begynner på jobb igjen på mandag, er ikke klar for det, men må man så må man.

    Ferieklem

    SvarSlett
  4. Utrolig hva du får til med de tingene andre ikke ser verdien av .Alt blir jo bare helt perfekt. Fint at du deler, kjekt og se og lære for oss litt mindre kreative sjeler :). Alltid like kjekt å stikke innom bloggen din Anne. HA en fortsatt fin sommer , og god tur .
    Hilsen Wenche

    SvarSlett
  5. hei på deg søte Anne:)
    wow så flott
    har en her også som kommenterer på samme måte:)
    helt super flotte bli di
    masse fine bilder ,som alltid
    kos dere på ferie
    klem Eli:)

    SvarSlett
  6. Nydelige saker Anne. Den hyllen passer jo perfekt i et landlig kjøkken, og kommoden ble så fiiin! Gleder meg til å få min på plass 👍 kos deg på tur og hold "øgene" åpne 😄

    SvarSlett
  7. Igjen bravo! Jeg må trikse med kommoden på badet mitt, forstår jeg!!

    God tur Sør og Øst!. Jeg kom østfra sist lørdag og drar tilbake neste fredag! Nå nyter jeg den fantastiske sommeren her, etter jobb!

    Gleder meg til å se hva du fant langs landeveien!

    Stor klem fra Lisa

    SvarSlett
  8. For et nydelig servantbord!!:) Et sånt har jeg vært på jakt etter lenge + nattbord i samme stil. Det er bare rålekkert:)

    SvarSlett
  9. Både kjøkkenhylla og servantskapet ble utrolig fint etter renoveringen!! Du er flink!! Nydelig etasjefat i innlegget under her også! Kreativt!! :-)
    Fortsatt god sommer! :-)

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Jeg ser det ikke plager deg at hyllen ikke er komplett
    .
    Synd , da jeg har en ekstra skuff . En komplett hylle med alle glass og skuffer i . Vil verdien stige til nesten det dobbelte .
    da den er komplett .

    SvarSlett