Inspirasjon

søndag 15. juni 2014

En klatrerose i hagen..

Som hvert år blomstrer for harde livet
 - men på en plass ingen ser :(
Det løser jeg ved at jeg boltrer meg i roser på denne tiden.
Plukker inn, lager kranser osv..

RØDT 
er imidlertid en farge jeg ikke klarer å ha så mye av.
Men, litt synes jeg er nydelig - og særlig hvis det blir et lite miljø.
Nå har jeg laget en liten rød krok på terrassen.
Har til og med sydd ny pute til kroken ;)

Hjørdis med den nydelige bloggen 
Hidlesundet, 
la for lenge siden ut oppskrift på hvordan vi kan sy monogrammer med korssting.
Ved å feste stramai til det stoffet vi vil ha broderiet på - og sy gjennom begge lagene..







Når det er ferdig, rekker en opp trådene og "drar" bort stramaien..













Så kan en felle broderiet inn i det stoffet en vil..







Hos meg ble det altså en sommerpute
med bokstaven M for etternavnet vårt.








Med kransen på veggen og roser og jordbær på bordet
ble det sommerstemning i kroken.











Min kjære datter storkoste seg med å lage seg 
hodekrans av rosene






Mammas "lille" blomsterpike.










TUSEN TAKK 
for besøket - jeg ser med glede at det hver eneste dag 
er mellom 1000 og 2000 besøkende
og DET inspirerer meg til nye innlegg!
KLEM fra Anne på landet.

8 kommentarer:

  1. Å Anne, rødt er søtt!! Og energigivende for meg!

    Gleder meg til neste innslag! Alltid så spennende å se....

    Søndagsklem fra Lisa

    SvarSlett
  2. Jag håller med, rött i lagom dos är jättefint! Har också broderat på samma sätt som du, nu blev jag sugen på att återuppta det :) Superfin krans på superfin tjej!

    Kram Linda

    SvarSlett
  3. Jeg elsker rødt! Tror det har kommet med huset i Frankrike. Der er det masse rød, spesielt i tekstiler og detaljer. Herlige ting du har laget!

    SvarSlett
  4. Hej !
    Vilken vacker dotter du har!
    Så fint med kransen och kudden, ser lite franskt ut, hemtrevligt .

    Kram Anncathrine

    SvarSlett
  5. Så fint foto på dottern i roskransen,
    ett riktigt sommarfoto. Och rött och
    vitt är så sommarfräscht, kudden blev
    jättefin.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  6. Nydelig krans av røde roser og den passer jo perfekt til den lille røde oasen i hagen!
    Blomsterpiken er vakker! - og tydeligvis kreativ som sin mor! :-)
    Ønsker dere en fin-fin sommerkveld!

    SvarSlett
  7. Friskt og flott!!
    Rødt er sommer :)
    Min Flammentanz er litt skranten i år, men den kommer nok.

    ha en fin fin dag Anne
    klem

    SvarSlett
  8. I enjoyed on reading your blog post. Very interesting to read this article.I would like to thank you for the efforts you had made for writing this awesome article. Please visit my website, Friv 4000 Games is where all the free friv games.
    Friv 4000

    SvarSlett