Inspirasjon

søndag 8. desember 2013

Årets julekort...




GODE
BLOGGEVENNER!
Nå er det tid for årets julekort.
Tidligere i høst tipset jeg om å plukke rognebær.
Vakre er de
som bukett..












Etter noen dager  med dem til pynt,
skulle de legges til tørk


Fremdeles like røde og dekorative etter tørk



Jeg bruker resirkulert papir.
Klipp et A4 ark i to og så brett det i to igjen.
Bølgepapp , strie el.l kan brukes som "paspatur"




Klipp et slik hakk oppi det brettede hjørnet






Bruk limpistol til å feste rognebærene.
Gjør klar en liten haug bær og lim først en halv runding.
Lim på bær og gjør det samme med neste halvdel








En liten sløyfe, enten av tau slik som her,
eller rødrutete bånd, fløyelsbånd el.l.
knytes enkelt rundt tuppen på en saks.
Før den tas av og limes på kransen..










Knytt et lite tau oppi hakket også, så kan 
den heldige henge julekortet til pynt;)




Ønsker der gode adventsdager med tid til  det som
dere vet gjør dere glad:)

KLEM 
fra Anne på landet




7 kommentarer:

  1. TAKK FOR TIPSET
    SØTE ANNE
    TENK SÅ KOSELIG Å FÅ I POSTEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. God morgen søde snupp ❤️
    Å nå trodde jeg det var kutt mellom oss altså....hi,hi.....
    Så skjønt kort du har laget,
    Kos deg med advent,det gjør jeg ❤️

    Ha en toppers uke Skjønning.
    God klem Camilla ❤️

    SvarSlett
  3. Det ble et koselig og fint julekort. Flott å kunne bruke naturen til å lage julekort av, og rognebær er jo så dekorativt. :) En flott bukett du hadde plukket i høst. Fint der den stod.

    SvarSlett
  4. Et herlig kort og jammen lærte jeg å knyte sløyfe også, svært nyttig.

    Fortsatt fine adventsdager til deg min venn

    SvarSlett
  5. Ja, da skal jeg endelig finne fram mine rognebærkvister som har ligget til tørk i kjelleren min siden i høst! :-) Takk for tipset!

    SvarSlett
  6. Nydelige kort. så flink du er med alt mulig.
    Klem

    SvarSlett